Tänker du med röven Blondinbella?

Isabella Löwengrip... Sveriges mest framstående bloggarinna... medlem i MUF Norrmalam... En av Sveriges rikaste ungdomar...
Men frågan är om hon är medveten om vilken jävla skada hon själv gör för världen och Sverige.


Jag såg på  programet "Extra Extra", ni vet med han Måns Möller som är programledare. De frågade om det stämde att Blondinbellas klädbudget uppgick till cirka 15.000 kronor i månaden. Men nej det dementerade hon ju såklart det var 15.000 till 20.000 kronor per månad. Hennes klänning på tjugoårsfesten ska alltså ha uppgått till 21.000 kronor. Man fyller ju bara 20 en gång, konstaterade Blondinbella förnuftigt. Men jaa ack så smart och vacker hon är.

Jag undrar om denna blondin verkligen fattar vilken jävla fuking skada hon gör för Sverige. Hon får unga människor att tro att man kan handla kläder för en medelsvenssons lön varje månad. Jag undrar om blondinbellas hjärna registrerar att det finns människor som svälter varje dag, folk som lever på mindre en än dolla per dag?Så jag tänkte att jag gör väl två budgetar för att pointera det som jag menar;

Isabella Löwengrip, 20 år, Stockholms fiktiva budget;
kläder; 20.000 (var bara tvungen att ha den armani jackan ;)
mat; 15.000 (älskar salladen på cafe pouret kostar bara 150 kronor styck :D)
nöje; 13.000 (tja det kostar att var apå topp tihi)
övrigt; 50.000 (ja, men typ, väskor, skola, och så vidare hihi)

Matobo Kinhase, 20 år Etiopiens fiktiva budget;
mat; 1,2 $
nöje; 1$ (till ett limstift att aniffa på)
övrigt; 0,5 $ (får det genom att tigga på stan)

Jag hoppas att du ser detta Isabella och lär dig en fucking läxa, det är folk som du som ökar klyftan mellan fattiga och rika. Tänk på det nästa gång innan du köper den där marc'o polo väskan för endast 5000 :)




Kommentarer
Postat av: johannes

bra text :) gillar inte heller henne

2008-12-21 @ 00:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0